AWKWARD HAPPINESS or Everything I don't remember about meeting you

projekt:
Trójmiejski Punkt Taneczny
autorzy:
Matej Matejka, Guillaumarc Froidevaux, Zuzana Kakalikova, Daniel Han, Magdalena Koza
kierownik projektu:
Matej Matejka
reżyseria:
Matej Matejka, Bryan Brown
aktorzy:
Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova, Magdalena Koza
muzyka:
Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova
współpraca muzyczna:
Ditte Berkeley
współpraca nad partyturą ruchową:
Vivien Wood
kostiumy:
Agnieszka Katyńska
światło:
Marcin Wójcik
czas trwania:
60 min.
spektakl w językach:
polskim, angielskim i francuskim.

Spektakl jest refleksją na temat daremności poszukiwań szczęścia inspirowaną książkami Nieznośna lekkość bytu Milana Kundery i L’Euphorie perpétuelle (Wieczna euforia) Pascala Brucknera. Dwie pary wyruszają w niełatwą życiową podróż w poszukiwaniu szczęścia. Jesteśmy świadkami konfrontacji, w których ścierają się cztery punkty widzenia na to, czym jest szczęście i jak je osiągnąć (lub nie). Czas nakłada na płótno związku kolejne warstwy piękna, sekretów, zaskoczeń i nieporozumień. Czy obraz w lustrze, w którym odbija się relacja dwojga ludzi może przybliżyć nas do zrozumienia szczęścia? Czy szczęście jest czymś, czego szukamy w drugiej osobie, ale co nie może znaleźć pełnego spełnienia?

D-awkward-happiness-2

W spektaklu wykorzystano przede wszystkim teksty i dialogi autorstwa aktorów Studia. Są one owocem dwóch lat pytań i refleksji na temat związków międzyludzkich, szczęścia, marzeń i pragnień. Aktorzy przywołują także punkty widzenia innych autorów, czerpiąc inspiracje z poezji i prozy Anny Świrszczyńskiej, Alexandra Whp Fleischerera, Yehudy Amichaiego i Milana Kundery. Warstwa muzyczna spektaklu powstała na bazie transformacji głosów i muzyki granej na żywo w postaci sampli w harmonii z tym, co dzieje się na scenie. Wykorzystano także współczesne utwory jazzowe i kompozycje instrumentalne.

Studio Matejka to laboratorium teatru fizycznego prowadzące badania w zakresie technik performansu XXI wieku, które funkcjonuje ponad granicami – między poszczególnymi gatunkami performansu, różnymi technikami treningowymi oraz między ekspresją indywidualną a rezonansem grupowym. W toku praktycznych badań aktorzy rozwijają sprawność, by móc „wypowiedzieć się” fizycznie, wykorzystując różne myśli, obrazy i słowniki. Celem Studia Matejka nie jest stworzenie czegoś „odmiennego” od istniejących praktyk performatywnych i systemów treningowych. Traktujemy istniejące metody jako punkt wyjścia do poszukiwań pedagogicznych i twórczych, tworząc mapę odkryć, rozpoznając wzorce i/lub sprzeczności, i włączamy je do powstającej pracy.

czas:
miejsce:
Gdańsk
scena:
Klub Żak

powrót